? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, January 3

Penghujung praktikal.

Tepat 31 Disember 2009, hari penutup bagi tahun 2009, merupakan hari terakhir ku praktikal di Bela Sempurna Sdn Bhd. Huhuhu. Betapa sebak dan beratnya perasaanku waktu bangun dari tidur pada pagi ya.
7.10 am- Macam biasa, ngambik udak ku di rumah, turun kerja sama2. Hehe. Udak ku buat lawak, buat2 menangis teresak2, mengingatkan ku yg hari tok last ku berkerja. Tiba2, lagu sedih diputarkan dalam Hot.fm, lagu Harapan-Fazli Zainal. Hampeh. Dah jak ku rasa sedih, ditimpak dengan lagu ya gik. Air mata jernih menggelungsur turun di pipi. Udak ku xsedar. Ku diam jak. Hehe.
8.00 am- Rutin harianku. Tazkirah pagi & doa pagi di Baitulmal. Last ku menghadiri majlis tok. Ku pun duduk di tempat duduk biasa, kerusi L15. X terlalu depan and xterlalu belakang. Tengah2, sebab utama ku duduk cya sebab aircond terpancar cun2 kenak aku. Haha. Ku pun, mcm biasa duduk merati persekitaranku sambil berfikir, "tok lah last ku attend doa pagi,xdapat gk nak dgr tazkirah, lagu, peluk memeluk". Trust me, airmata bergenang tapi sempat di cover. Kebetulan at that time, xda peluk memeluk, fuuuh, mun ada confirm nangissss. Xdapat ditahan gk rasaku. Lagu pilihan M.D hari tok nang cun glak2 eh, lagu Opick-Bila Waktu Telah Berakhir. Hmmm.
9.30am - Dah di dalam office. Buka laptop, online jap. Lepas ya polah kerja. Suddenly, ada suara kepit ala2 pondan memanggil namaku, "Aza..o aza..zaa". Ku ingatkan staf baru ya nunggahku, sebabnya salu nunggahku. Then Kak Zahrah check kat tangga sapa ya, paduhal Bg Edd. OMG. (Before ya, ku da padah dgn udak ku yang ku xdapat nak jumpa Bg Edd sebab nya cuti seminggu. Then udak ku pun telefon Bg Edd and padah yang aku last hari tok). So, aku pun terkesima and terkejut glak2, yang nya benar2 datang. Ahaha. Biasalah, xsahlah mun nya x ngatik aku dolok. Suddenly, aku dah xdapat tahan lagi dah, airmataku mengalir deras terharu dgn Bg Edd yg sanggup datang walaupun nya masih dalam cuti seminggu. Xdapat gk ku tahan airmata. Ku biarkan jak tangisanku teresak2. Huhu. Memang sedih time ya and ya baru permulaan.
11.30 am- Keluar beli KFC. Last treat oleh Kak Asiyah. Huhu. Hidang drumstick original, favourite Hj Hassan, memang terasa sebak di dada. Mun dapat, basah manok ya penuh dengan airmata kuatan sedih glak. Ingin nak hidang dengan En. Rashid, tapi ku takut, takut nangis. Hairan jak nya nangga ku kelak.
1.00 pm- Ngambik sudu & mangkuk pake meeting pengurusan di Baitulmal. Ngagak Mak Sem, kebetulan nya dengan Mak Remy. Adeh. Makin la sebak. Mak Sem ku anggap kedak mak jak. Huhu. Awal ku lari dari cya takut terkeluar lagi airmata. So, aku naik atas, tingkat 4. Ngambik charger kamera. Kebetulan Kak Ayda & Kak Nor ada. Terembak2 rasa sedih, ku pun nangis bila ngenang last ku ke atas ya. Huhuhuhu.
4.00 pm-Lekak habis ku settle kerjaku di Majlis Islam, tingkat 6, tingkat YDP & Pengarah MIS, aku pun pulang ke Bela & segera call Haji. Haji xsahut2. Hmmmm. Try call lagi, akhirnya dapat. Ku padah dengan nya, yg dokumen ya dah dijumpa gara2 staf cya misplaced ke bilik Pengarah MIS. Haji pun thank aku, then diselit nya ayat2 yang ku rasa sedih glak2. "Oi Za, dgr lok, makseh temu V.O ya, sorry aku xdapat nak temu kau petang tadi, aku dah pulang, sickleave tengahari, eh minta maaf mun pak cik da molah salah dengan kau ah...etc..etc..(gya lah rupa bunyi nya, nak lain ku xdapat glak nak dengar coz ada org gik bloya di dlm office ya). Dalam Haji kelakar dengan aku, aku dah xpat tahan lagi, keluar lagi, but this time no cover2. Buka terusssss. Ibarat paip, aku menangis, bergegas ke tempat duduk, ngambik kain then lap airmata ku mencurah2. Semua orang hairan & bingung nangga aku. Haha. Adeh2.
5.30 pm- Jam dah menunjukkan waktu pulang. Aku dah kemas barang ku awal. Kak Lin tanya, kenak kemas awal glak. Then nya padah xsedih gk ktk za. Xtau pahal, emosiku alert dengan perkataan ya, alu ku nangis lagi. Yes. Mencurah2. Kak Nora datang pujuk, aku pun salam dengan teresak2. Salam Kak Lin & Kak Zahrah. Masih juak nangis. Huhu. :'(
6.00 pm- Di Baitulmal, naik tingkat 4. M.D xda, so ku dapat naik. Kebetulan udak ku ada bersama Bg Pian & Kak Nor. Udak ku, again, buat2 nangis teresak2. Haha. Teringatku balik, here comes the waterwork, nangis lagikkkk !! Infront of them. Yup. Hard to say goodbye.
So, di ctok dapat dibuat kesimpulannya yang aku sedih meninggalkan Bela & Baitulmal & kedua, aku congek, dari pagi pe petang nangis jak keja. Huhu. Ktkorg msti akan kata bukan nya penghujung dunia, and bukannya xdapat nak ngabas cdak lagi. Huhu. Its easy for u 2 say, for me, they like a family that i never had before. The memory will be cherised all the time. Farewell Bela & Baitulmal. :'(

Kenangan terakhir bersama staf Bela.

Bersama Bg Edd. Notice my eye. So reddddd.


Bergambar utk kali terakhir.

Me & Kak Nora :)

0 pengkritik :):